پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی + لینک استعلام واریز | طلوع پدیده
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

 

سهام عدالت که به صورت ماهانه به حساب سهامداران واریز می شود گاه ممکن است به دلایلی واریز نگردد. در این مقاله به طور کامل به نحوه پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی پرداخته ایم. افراد می توانند به راحتی تاخیر در پراخت سود سهام عدالت را پیگیری کنند. با این حال به صورت کلی این سود در صورت صحیح بودن اطلاعات اشخاص، به طور منظم به حساب بانکی آنها واریز می شود. در مطالب ذیل به نحوه پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی پرداخته ایم، تا شما پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی را بون هیچ مشکلی و در کمترین زمان انجام دهید.

نحوه پیگیری سهام عدالت با استفاده از کد ملی 

???? اگر می خواهید از تعلق گرفتن یا نگرفتن سود سهام عدالت به خود مطلع شوید و وضعیت سهام عدالت خود را پیگیری کنید باید به سامانه ای که تحت همین عنوان وجود دارد، به آدرس sahamedalat.ir مراجعه کنید و با استفاده از کد ملی و اطلاعات شناسنامه ای خود وارد سامانه شده و از وضعیت سهام عدالت آگاه شوید.

استعلام سهام عدالت با استفاده از کد ملی تنها از طریق این سایت و با داشتن اطلاعات فردی شامل کد ملی و اطلاعات شناسنامه ای صورت می گیرد.

برای ورود به این سامانه مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

✔️ لینک قرار داده شده در توضیحات بالا و یا عبارت سامانه سهام عدالت را در مرورگر خود سرچ کنید تا صفحه ورود به سامانه سهام عدالت برایتان باز شود.

سایت سامانه سهام عدالت

✔️ سپس با توجه به سوالاتی که برایتان مطرح است، یکی از گزینه های آماده را انتخاب کنید. جهت پیگیری سود سهام عدالت بر روی سامانه سهام عدالت کلیک کنید.

ورود به سامانه

✔️ با کلیک بر روی سامانه سهام عدالت، صفحه فوق باز می شود که باید در این صفحه بر روی گزینه « ورود به سامانه» کلیک نمایید.

✔️ در این صفحه قوانین و مطالبی در خصوص جزییات و تبصره های ورود به سامانه سهام عدالت وجود دارند. برای عبور از این صفحه تیک قبول مطالب را زده و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

تیک قبول مطالب

✔️ در این مرحله سامانه از شما کد ملی 10 رقمی می خواهد که با وارد کردن آن و سپس عبارت امنیتی، می توانید گزینه ادامه را بزنید.

✔️ شماره ملی هایی که با صفر شروع می شوند باید به همان صورت در کادر وارد شوند.

وارد کردن کد ملی

✔️ در مرحله بعدی، سه نام و نام خانوادگی نمایش داده می شود که باید اسم و فامیل خود را انتخاب کرده و بر روی ادامه کلیک کنید.

وارد کردن نام و نام خانوادگی

✔️ نام پدر خود را انتخاب کرده و به صفحه بعد بروید.

انتخاب نام پدر

✔️ در این مرحله می‌بایست تیک سال تولد خود را فعال کنید.

انتخاب سال تولد

✔️ در صفحه شناسنامه، در قسمت شماره شناسنامه عددی نمایش داده می شود که در شناسنامه های قدیمی تر، این عدد بین 1 تا 10 خواهد بود. اگر در شناسنامه مد نظر، شماره شناسنامه و شماره ملی یکسان باشد، در این مرحله باید خط تیره را انتخاب کرده و به مرحله بعد بروید.

انتخاب شماره شناسنامه

✔️ پس از باز شدن این صفحه، چک کنید که آیا اطلاعات شما با اطلاعات نمایش داده شده مطابقت دارد یا خیر و از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کنید.

تایید اطلاعات

✔️ در صورتی که مغایرتی میان اطلاعات وجود داشت، با کلیک بر روی گزینه اصلاح می توانید آن را تغییر دهید. در غیر این صورت بر روی «تایید و ورود» کلیک کنید.

✔️ با مشاهده این صفحه، ورود شما به سامانه با موفقیت انجام شده است و می توانید جزییات سهام عدالت خود را بررسی کنید و از جزییات آن مطلع شوید.

مشاهده جزییات سهام عدالت

✔️ حال برای پیگیری سهام عدالت خود می توانید بر روی گزینه «صورت وضعیت دارایی و سود سهام» کلیک کنید.

✔️ لازم به ذکر است که این روش پیگیری تنها برای کسانی قابل انجام خواهد بود که در زمان ورود به سامانه، گزینه سهماداری مستقیم را انتخاب کرده باشند و در غیر این صورت نمی توان از این روش برای «پیگیری سهام عدالت با استفاده از کد ملی» استفاده کرد.

 

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

 

پیگیری از طریق سامانه آزادسازی سهام عدالت

روش دیگری نیز برای پیگیری سهام عدالت با کد ملی وجود دارد که پیگیری از طریق سامانه آزادسازی سهام عدالت است.

برای اطلاع از ثبت نام سهام عدالت با کد ملی، بر روی لینک کلیک کنید.

 

✔️ بر روی این آدرس panel.sahamedalat.ir کلیک و یا در کادر موتور جستجو عبارت سامانه آزاد سازی سهام عدالت را سرچ کنید.

مشاهده دارایی سهام عدالت

✔️ در صفحه باز شده گزینه «مشاهده دارایی سهام عدالت » را پیدا کنید و بر روی آن کلیک نمایید.

✔️ در صفحه بعد، سامانه از شما می خواهد که کد ملی خود را وارد کنید. سپس بر روی دریافت پیامک اعتبار سنجی کلیک کنید.

دریافت پیامک اعتبار سنجی

✔️ با وارد کردن کد امنیتی به مرحله بعد بروید.

وارد کردن کد امنیتی

✔️ در این مرحله باید کد اعتبارسنجی که به خط شما پیامک شده است را در کادر وارد کرده و روی ورود کلیک کنید.

دریافت کد اعتبار سنجی

✔️ با باز شدن این صفحه میزان دارایی سهام عدالت شما و نام های آنها مشخص می شود که هر روز در سامانه آپدیت می شوند.

مشاهده میزان دارایی سهام عدالت

✔️ در این صفحه گزینه ای تحت عنوان « مشاهده و ویرایش پروفایل» وجود دارد و کسانی که سهامداری مستقیم را در سامانه سهام عدالت انتخاب کرده اند، در این قسمت می توانند نسبت به تغییر شماره تلفن همراه یا شماره شبای بانکی خود اقدام نمایند.

برای اطلاع از ثبت نام سهام عدالت در سجام 1401، بر روی لینک کلیک کنید.

علت واریز نشدن سود سهام عدالت

???? در صورتی که سود سهام عدالت به حساب شخص واریز نگردد، باید بررسی شود که علت واریز نشدن سود سهام عدالت کدام یک از موارد زیر بوده است:

???? فوت کردن شخص

???? مشکلات حساب بانکی

???? شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک، ارزی و بلند مدت

بنابراین از رایج ترین دلایلی که ممکن است سود سهام عدالت واریز نشود به مشکلات حساب بانکی افراد بازمی گردد که به راحتی می توان نسبت به رفع این مشکلات اقدام نمود.

برای این کار لازم است شخص یک حساب جدید برای خود باز کند که در این صورت باید شماره شبای حساب جدید را در سامانه سجام و یا سامانه سهام عدالت با مراجعه به لینک زیر وارد کند و حتما در نظر داشته باشد که پس از تایید شماره شبای جدید، سود سهام عدالت وی با مرحله ی بعد به حساب شخص واریز می شود.

رهگیری فروش سهام عدالت

فروش سهام عدالت به اینگونه پیش می رود که ثبت سفارش فروش این سهام توسط بانک ها گردآوری شده و به کارگزاری ها ارسال می شود و سپس از طریق کارگزاری ها طبق صلاحیت سهامدار، شرایط در بازار سرمایه و  هماهنگی با ناظر سهام فروخته می شود. به همین خاطر ممکن است فروش سهام با تاخیر انجام شود. این پروسه به دلیل اینکه مراحل زیادی را باید طی کند ممکن است با اتلاف وقت زیادی همراه باشد پس اگر زمانی سهام عدالت خود را به فروش رساندید حتما آستانه تحمل خود را بالا ببرید و به زودی منتظر تسویه نباشید. 

در ضمن ممکن است بعضی سهام ها نیز پس از اینکه ثبت سفارش شدند با تاخیر بفروش برسند. اگر زمانی که شما منتظر هستید از حد معمول بیشتر شده است باید برای پیگیری اقدام کنید. زمان معقول انتظار شما برای فروش و تسویه باید ده روز باشد اگر از این تعداد پیشتر رفت حتما مشکل یا نقصی در شماره شبا وارد شده یا اطلاعات ثبت شده وجود داشته که این موضوع به تعویق افتاده است. در این مواقع باید به شعب بانکی و کارگزاری مراجعه کرده و از اینکه شما این اطلاعات را درست ثبت کردید اطمینان پیدا کنید.

زمانی که شما سهام عدالت را بخواهید از طریق بانک ها بفروش برسانید باید توجه داشته باشید که شما به بانک برای فروش 30 درصد سهام خود وکالت می دهید و باید به بانکی مراجعه کنید که سود سهام شما در آن بانک واریز می شود. شما باید برای فروش سهام خود از طریق بانک فرم هایی را پر کنید و فروش سهام را به بانک می سپارید. بعد از اینکه شما این اقدامات را به انجام رساندید، بانک سهام شما را به صورت بلوکی در بازار سرمایه به فروش می رساند. پس از اینکه سهام به فروش رفت سود حاصله را به حساب شخص سهامدار واریز می کند.

 

خلاصه مقاله

پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی به روش های بالا قابل انجام است و افرادی که قصد بررسی ارزش سهام عدالت خود را دارند و یا می خواهند بررسی کنند که سهام عدالت به آنها تعلق می گیرد یا خیر، از این دو روش می توانند اقدام کنند. در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام می توانید با مشاوران طلوع پدیده در ارتباط باشید.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع:سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی





:: برچسب‌ها: پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی , نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , ثبت , نام , سهام , عدالت , با , کد , ملی , نرم , افزار , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , رایگان , آموزش , حسابداری , سهام , عدالت , بورس ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: